İnternette Reklam Rehberi 1-Giriş

İnternette Reklam Rehberi 1-Giriş

İnternet Reklamları

2011 Yılında yazmış olduğum İnternette Reklam Rehberi isimli kitabım bu haftadan itibaren comTalks sayfalarında bölümler halinde yayınlanacak. comTalks olarak Türkçe yazılı kaynak eksikliği çekilen bu alanda herkese faydalı olmasını diliyoruz. Seri bittiğinde yazılı içerik PDF halinde indirilmeye de açık olacaktır.

 

Teşekkür

Her şeyden once eşime, anneme, ağabeyime ve…

Vakitsizlikten uzun zamandır ertelediğim kitap projesini İstanbul / Cevahir AVM’de, bir öğlen yemeğinde, ısrarla yeniden gündeme almamı sağlayan Tolga Öcal’a…

Sonsuz teşekkürler… Varolun.

İnternet Reklamları - İnternette Rehberi Kitabının giriş yazısı.

Ekip

Cömert yardımlarını esirgemeyen değerli arkadaşlarımıda unutmamak gerek.

Kapak Tasarımı

Hamidullah Veysel Kara

Redaksiyon

Hülya Ata
Çisel Cebbar

Akbank Vaka Analizi

Sinan Çilek

Önsöz

İnternet hepimizin hayatını ve alışkanlıklarını değiştiriyor.

Pek çoğumuz farkında olmasak da yalnızca Facebook’un 30 milyon’dan fazla kullanıcıya sahip olduğu bir ülkede yaşıyoruz.

Beş yıl önce sokakta tanımadığımız insanlara adımızı söylemeyen biz, bugün sosyal platformlarda daha görünür olmak adına herşeyimizi binlerce insanla paylaşıyoruz. İletişim stilimiz ve alışkanlıklarımız tamamen yeniden biçimleniyor. Daha da önemlisi; bir nesil tamamen bu medya ve iletişim tekniklerine aşina büyüyor. Artık markaların televizyon, radyo, gazete veya billboardlarda yer alması yetmiyor. Tüm işletmeler için dijital çağın getirdiği, alışılmışın dışında, yeni kazanımlar ve yeni argümanlar var.

Bu kitabı okuduktan sonra İnternet Reklamları ile markanız için neler yapabileceğinize şaşıracaksınız. Çünkü ihtiyacınız olan kitleyi hedeflemeksizin yaptığınız reklamlardan sadece hedef kitlenize yaptığınız reklamlara geçiş süreci (ki biz buna dijital dönüşüm diyoruz) sizin için de başlamış olacak…

Dijital dünya’nın tek kazanımı elbette hedefleme değil, ilerleyen sayfalarda ölçümleme ve geri-dönüş arttırma tekniklerinden de söz ediyor olacağım. Kitap bittiğinde İnternet’te reklamları hangi birimlerle satın alıp nasıl ölçümleyeceğinizi anlatabilmiş olmayı hedefliyorum.

Bu kitapta İnternet Reklamları’nın kazanımlarını aktarmaya çalıştım. Değerli vaktinizi ayırdığınız için teşekkürler.

Yüz yüze de tanışmak dileğiyle…

Sinan Ata
İstanbul 2011

Author

Bir internet sakini. Sırasıyla Kullanıcı Deneyimi Tasarımcısı, Proje Yöneticisi, Yönetici Asistan ve Birim Yöneticisi olarak farklı şirketlerde çalıştı. Zaman içinde tanıştığı değerli arkadaşlarını comTalks'ta toplayarak buradaki ekibin bir araya gelmesine vesile oldu. Öğrenmekten ve paylaşmaktan hep büyük keyif aldı. 2011 yılında İnternette Reklam Rehberi kitabını (www.internettereklamrehberi.com) yazdı. Beş yıl kendi şirketiyle dijital medya planlama ve iş geliştirme hizmetleri verdikten sonra Crossover'da Türkiye Genel Müdürü olarak çalışmaya başladı.

4 comments

Bir Cevap Yazın

comTalks yazılarını ve gelişmelerini ilk sen duymak istiyorsan e-posta adresinle bültene üye olabilirsin. Asla spam yapmayız.
TwitterFacebookGoogle+