İnternette Reklam Rehberi 6- Reklam Ürünleri

İnternette Reklam Rehberi 6- Reklam Ürünleri

Bu bölümde ne öğreneceğim?

  1. Bilinen dijital reklam türleri ve özet açıklamaları.
  2. Bilinen reklam türlerinin kullanım amaçları.

reklam-urunleriFloating Reklamlar

Kullanıcının ekranına doğru kayarak hareket eden veya içeriğin üzerine açılarak kendini gösteren reklam ürünüdür. Kimileri tarafından kulakçık reklam olarak da adlandırılır.

Expanding Reklamlar

Örneğin 300×250 lik bir reklam pozisyonundan genişleyerek tüm ekranı kaplayabilen reklam pozisyonudur. Tıklama dahil herhangi bir fiziksel aksiyonla genişler.

Wallpaper Reklamlar

Kullanıcının ziyaret ettiği web istesinin arkaplanının markaya uygun şekilde giydirilmesi. Bir bölümünün veya tamamının tıklanabilir hale getirilmesiyle genişçe bir reklam alanına dönüştürülebilir.

Pop-up Reklamlar

Kullanıcının ziyaret ettiği web sitesinden farklı, yeni bir sayfa açılıp öne çıkarılarak gösterilen reklam çeşidi. İritasyon yaratması gerekçesiyle günümüzde pek çok marka tarafından kullanılmamaktadır.

Pop-under Reklamlar

Kullanıcının ziyaret ettiği web sitesinden farklı, yeni bir sayfa açılıp bu sefer arka planda bırakılarak gösterilen reklam çeşidi. Bu sayede kullanıcı mevcut kullandığı siteyi kapatana kadar bu reklam çeşidini görmez.Video Reklamlar

Bilinen IAB standardı banner reklamlara çok benzer fakat sabit bir görsel veya animasyon yerine markaların mesajını iletebilmek için video’lar barındırırlar. TV reklamları için hazırlanmış medya materyalleri burada da kullanılabildiğinden pek çok büyük şirket bu reklam çeşitlerini tercih etmeye başladı.

Harita Reklamlar

Metin ve grafikle markanın reklamının yapıldığı fakat Google Maps gibi harita servislerinden gelecek bilgiler doğrultusunda gösterilen reklam ürünü. Örneğin, bu yolla Taksim’deki bir kebapçı sadece haritada Taksim’e bakan kullanıcılara reklamlarını ulaştırabilir.

Mobil Reklamlar

Mobil siteler veya uygulamalar da kendi standart reklam boyutlarına sahiplerdir. Görsel ve metin reklamlar bugün tüm mobil platformlarda stabil bir şekilde çalışmaktadır.

Superstitial Reklamlar

Televizyondaki reklam deneyimini tamamen yaşatabilmek için bazen 3 boyutlu da olabilen animasyon teknolojileri kullanılmış reklam ürünleridir. Kullanıcı ulaşmak istediği içeriğe ulaşmadan önce karşısına tam ekran olarak çıkarlar.

Metin Reklamlar

En popüler kullanımı Google Adwords reklamları olan bu tür markanın karakter sınırı olan bir reklam cümlesi ile yapılan dijital reklam türüdür.

Kelime Reklamlar

Genellikle web siteleri içerisinde geçerli anahtar kelimelere reklam verilmesini sağlayan reklam türüdür. Örneğin hızlı araba ürettiğini iddia eden bir şirket haber sitelerinde “hız” kelimesi üzerine gelindiğinde reklam gösterebilir.

Bu bölümde ne öğrendik (Reklam Ürünleri)?

Burada reklam ürünlerinin yalnızca text veya bannerdan ibaret olmadığını küçük işletmelerin dahi hedefleri doğrultusunda pek çok farklı reklam çeşidini değerlendirebilecğeini gördük.

Her reklam ürününün spesifik özelliklerini ve planlama yaparken nelere dikkat edeceğimizi öğrendik.

Dijital reklam endüstrisi bugün son kullanıcıya dahi çok farklı reklam imkanları sağlayabiliyor. Daha önce sadece büyük markaların yüksek bütçelerle deneyebildiği pek çok reklam imkanı bugün rekabetin artması ve ara oyuncuların çoğalmasıyla her reklamverenin istifadesine açılmış durumda.

Author

Bir internet sakini. Sırasıyla Kullanıcı Deneyimi Tasarımcısı, Proje Yöneticisi, Yönetici Asistan ve Birim Yöneticisi olarak farklı şirketlerde çalıştı. Zaman içinde tanıştığı değerli arkadaşlarını comTalks'ta toplayarak buradaki ekibin bir araya gelmesine vesile oldu. Öğrenmekten ve paylaşmaktan hep büyük keyif aldı. 2011 yılında İnternette Reklam Rehberi kitabını (www.internettereklamrehberi.com) yazdı. Beş yıl kendi şirketiyle dijital medya planlama ve iş geliştirme hizmetleri verdikten sonra Crossover'da Türkiye Genel Müdürü olarak çalışmaya başladı.

Bir Cevap Yazın

comTalks yazılarını ve gelişmelerini ilk sen duymak istiyorsan e-posta adresinle bültene üye olabilirsin. Asla spam yapmayız.
TwitterFacebookGoogle+