İnternette Reklam Rehberi 7-Kampanya Görselleri

İnternette Reklam Rehberi 7-Kampanya Görselleri

Bu bölümde ne öğreneceğim?

  1. Basit harekete çağrı yolları.
  2. En büyük kural: Basitlik.
  3. Testler yaparak kampanyamızı kusursuzlaştırma.

Müşteri Neden Katılsın?

kampanya-gorselleriKampanya görselleri hazırlanırken en temel değer her zaman konuyu olabildiğince basit tutmaktır. Yaratacağınız görsel şölen mesajınızın önüne geçmemelidir.

“Eğer basitçe açıklayamıyorsan yeterince iyi anlamamışsın demektir.”

Albert Einstein

Kampanya görselinde öne çıkarabileceğiniz iki veya ençok üç objeniz olacak. Bu objelerin tamamını hedefleriniz doğrultusunda kullanmanız gerekir. (Örn: Satış)

Vurucu bir fotoğrafla ürünü veya hizmeti ortaya koymak ve çok açıklayıcı bir ya da iki başlıkla ürünü anlatmak çok basit görünse de çok daha fazla işe yarayabilir. Genellikle konuyu tam anlatan bir başlık ve fiyat,  indirimli fiyat ya da bedava gibi ürün ya da hizmetin maliyetine yönelik bilgiler verilir.

Yalnızca 3 Saniyeniz Var

Hazırladığınız kampanya görseli ile bir kullanıcının dikkatini çekebilmek için yalnızca üç saniyeniz var. Kısa ve net cümleler kurun. Üç saniye içinde mesajınızı çok net verebilmelisiniz. Dikkat çekebilmenin en klasik yollarından biri de renk oyunlarıdır. En çok kullanılan ve sonuç veren modellerden biri ters-renk düzeni ve kontrastı arttırma yöntemleridir.

Renk geçişleri kesin olur ve kampanya görseli koyu üzerine açık renkli materyallerle hazırlanır. Kampanyanızda kullanacağınız fotoğrafın renklerini bir miktar keskinleştirmek yani kontrastı arttırmak dikkat çekmek açısından faydalı olabilir. Font seçiminiz bir bakışta rahat okunabilen fontlar arasından olmalıdır. 

Kampanya görsellerini kitabımın Terminoloji bölümünde bahsettiğim IAB Standart ölçülerinde hazırlamaya özen göstermelisiniz.

Kampanya Görsellerinde Anahtar: Yaratıcılık

Yukarıdaki gibi çok klişe bir slogan bile eğer agresif görsel ve fotoğraflarla ilişkilendirebilirseniz çok etkili olabilir. Görsel işlerde anahtar yaptığınız işe aşık olmamaktır. Kampanya görsellerine duygusal bakmayın. En yüksek performansı yakalayana kadar her an herşeyi değiştirilebilir olarak görün.

Kampanya Görsellerini Test Etmeyi ve İstişareyi Unutmayın

Günün sonunda size çok hoş görünen kampanya görselleri hazırlamış olabilirsiniz. Fakat mutlaka görselleri hedef kitleniz üzerinde test kampanyaları veya birebir diyalogla test edin. İlk olarak ne düşündürdüğünü ve hedef kitlenizi aksiyona davet edip etmediğini kontrol edin. Unutmayın;

“Akıllı adam aklını kullananır. Daha akıllı adam başkalarının da aklını kullanır.”

Bernard Shaw

Bir kampanya geliştirme sürecinde siz “vurucu birşeyler bulmaya” çalışırken konuyla ilgisi olmayan başka zihinlerden cok daha etkili sonuçlar çıkabilir. Bunu her zaman akılda bulundurun. Çok gizli olmadıkça kendi çevrenizle kampanyalar üzerinde mutlaka tartışın.

Sektörün kronik hastalıklarından biri de “kendi yaptığı işe aşık olmak” tır. Bilginize.

Harekete Davet Edin

Kampanyanızda mesajlarınızı ne kadar basit ve net vermeniz gerektiği ile ilgili bazı şeyler yazdım. En önemli kısım hedefinizi harekete davet edebilmeniz. Pazarlama jargonunda çok önemli bir yeri olan “call to action” yani harekete davet cümleleri klasik gibi görünse de pek çok zaman iyi sonuç vermektedir. “Hemen ara!” , “Hemen katıl!” , “Hemen al!” benzeri yüzlerce farklı davet cümlesi ile mutlaka karşılaşmışsınızdır.

Kampanya görselleri konusunda kitabımın son bölümü olan Vaka Analizleri’nde örneklemelerle söz edeceğim. Kampanya görselleri ile ilgili söylenecek daha çok şey olsa da bazı temel bilgileri vermiş olduk.

Bu bölümde ne öğrendik?

Bu bölümde kampanya görsellerinin bizim gözümüze hoş görünmesinin yeterli olmadığını farkettik. Hedef kitlemiz gerçekten bu reklamla mesajımızı tam olarak alabiliyor derhal olmasa dahi uzun vadede müşterimiz olabiliyorlar mı?

Yaratıcı projelerle reklam kampanyaları desteklenebileceği gibi standart reklam tiplerinden bir sepet oluşturularak da hedef kitleye ulaşabiliyoruz. Yeniden hedefleme ile istediğimiz mesajı ilettiğimizden emin olabiliyoruz.

Mesajımız tek parça olmak zorunda değil farklı ve kolektif kampanyalarla kullanıcımızın karşısına defalarca çıkabiliyor birbirini destekleyici mesajlarımızı onlara iletebiliyoruz.

Author

Bir internet sakini. Sırasıyla Kullanıcı Deneyimi Tasarımcısı, Proje Yöneticisi, Yönetici Asistan ve Birim Yöneticisi olarak farklı şirketlerde çalıştı. Zaman içinde tanıştığı değerli arkadaşlarını comTalks'ta toplayarak buradaki ekibin bir araya gelmesine vesile oldu. Öğrenmekten ve paylaşmaktan hep büyük keyif aldı. 2011 yılında İnternette Reklam Rehberi kitabını (www.internettereklamrehberi.com) yazdı. Beş yıl kendi şirketiyle dijital medya planlama ve iş geliştirme hizmetleri verdikten sonra Crossover'da Türkiye Genel Müdürü olarak çalışmaya başladı.

Bir Cevap Yazın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

comTalks yazılarını ve gelişmelerini ilk sen duymak istiyorsan e-posta adresinle bültene üye olabilirsin. Asla spam yapmayız.
TwitterFacebookGoogle+