Kişisel olarak belki de bir çoğumuzun kendilerini,düşündüklerini veya yaptıkları işi anlatan blogları vardır.

Kişiselliğin yanı sıra kurumsal bir markanın blogu olmalı mı? Olumlu etkileri nelerdir? Sorularının cevaplarını vermek istiyorum.

Şimdiye kadar birlikte çalıştığım markaların yüzde 90’ınına blog sayfası açmalıyız önerisi ile gittim. Bazıları kabul etti, bazıları ise çok çekimser yaklaştı. Çekimser karşılamarını bir türlü anlayamamıştım. Markalar neden sürekli yeni bir hareketten korkarlar diye düşünür oldum. Blog açmak istemeyenleri bir şekilde ikna ettikten sonra düzenli yazılar sonucunda aldıkları dönüşler için pek çok dönüş aldığımı söyleyebilirim.

blog1

Maalesef hala birçok marka kurumsal blogculuk konusunda yeterince bilgi sahibi değil. Kurumsal Blog, klasik anlamda algılanan yazı yazmak ve yayınlamak olarak düşünülmemeli. Bir kurumsal blog içerisinde; faydalı ve eskimeyen türden yazılar, çeşitli etkinlikler, medya ile ilgili duyurular, sosyal sorumluluk projeleri ve benzeri daha pek çok şey son derece güzel bir şekilde kurgulanarak yayınlanabilir.

Kurumsal bloglar, diğer sosyal medya mecraları ile entegre çalışacak şekilde planlanırsa markanın daha fazla verim alabileceği unutulmamalı.

Şunu çok iyi aklınızda tutmalısınız ki; sadece marka hakkında bilgi vermek amacı ile tasarlanmış bloglar, ziyaretçiler tarafından ilgi çekmediği gibi sıkıcı bulunuyor. Hatta, bu tür bloglara sahip markalar müşterilerinden tepki bile alabiliyor. Kurumsal bloglardaki içeriklere gelen yorumlar değerlendirilmeli ve cevap verilmeli.

Ziyaretçilerden tavsiye almak, bir alışkanlık haline getirilmeli. Müşterilerin bir markanın en reklamcısı olduğu asla unutulmamalı. Kurumsal bloga gelen ziyaretçi kendine değer verildiğini ve önemsendiği net olarak hissetmesi başarılı bir blogculuk süreci açısından önem taşıyor.

Kurumsal blogun avantajlarını duymak ister misiniz?


Kurumsal blog, etkili bir SEO aracıdır.

Her bir blog, farklı bir içerik anlamına geliyor. Fayda sağlayıcı ve sürekli ziyaret edilebilecek türden içeriklerin yer aldığı kurumsal bloglar daima ziyaret edilme imkanına sahiptir. SEO uyumlu yazılan blog içerikleri sayesinde arama motoru sıralamasında üst sıralarda yer almak mümkün. Bu da markanın daha fazla bulunabilir olması ve daha fazla potansiyel müşteriye ulaşması anlamına geliyor.

Markaların internete üzerindeki temel çabalarının amacı da daha fazla görünür olmak değil mi zaten? Markalar internette görünür olmak adına binlerce liralık sosyal medya kampanyaları düzenliyor, profesyonel kişiler ve ajanslar ile güçlü bir online itibar elde etmek için çalışıyor. Halbuki kurumsal bloglar sayesinde daha düşük maliyetler ve birkaç nitelikli blog yazarı desteği ile iyi verim alınabileceğini unutmamak gerek.

Marka sektör liderliğine oynayabilir.

Markanın kurumsal blogunda  faaliyet gösterdiği sektör ile akalı önemli bilgilerin paylaşılması bu zamanda büyük önem taşıyor. Son haber ve etkinliklerin yayınlanarak bunlar hakkında düşüncelerin paylaşılması, değerli analizlerin hazırlanarak hem iş ortaklarının hem de müşteri kitlesi ile paylaşılması, markanın ne kadar güncel, bilgili ve paylaşımcı olduğu hakkında çok önemli fikirler verir ve markanın sektör içindeki konumunu daha yukarı seviyelere çıkarmada etkili olur.

Güven aşılar.

Özgün, zengin ve samimi paylaşımların yer aldığı kurumsal blog, markanın hedef kitlesine çok daha fazla güven aşılar. Hedef kitleyi oluşturan kişiler markaya daha çok inanır ve sadık birer müşteri haline gelirler. Bu şeffaflık aynı zamanda, markanın diğer kurum ve kuruluşlar ile daha güçlü bağlar kurmasına da yardımcı olur.

Blog açmak isteyen markalara öneriler;

1) Mutlaka kurumsal bir blog hazırlayın.
2) Blogunuzu düzenli aralıklarla güncelleyin.
3) Bünyenizde etkili blog yazıları yazacak kişiler yoksa nitelikli blog yazarları ile iletişime geçerek içerik desteği alın.
4) Kurumsal blogunuzun sade ve kurum kültürünüz ile uyumlu olmasına dikkat edin.
5) Faaliyet gösterdiğiniz sektör ile ilgili eskimeyen ve her zaman yarar sağlayabilecek içerikler üretmeyi önemseyin.