İnternette Reklam Rehberi 10-Satınalma

İnternette Reklam Rehberi 10-Satınalma

Bu bölümde ne öğreneceğim?

  1. Nakit gücü.
  2. Pazarlık yöntemleri.
  3. Örnek Google faturası.
  4. Örnek Facebook faturası.

satinalmaİnternet üzerinden kredi kartıyla Facebook ve Google gibi yayıncılardan reklam satınalmaları KDV’siz satınalma olduğu için yurtdışı merkezli bu şirketlerden sağlanan faturalar işletmeler için yalnızca Gelir Vergisi’nden düşülebilirler. Herhangi bir KDV değerleri yoktur. İşletmeler bu şirketlerle KDV’li faturalaşma akışı geliştirmiş olan ajanslarla çalışarak KDV’li fatura ile reklam satın alması gerçekleştirebilir ve finansal hesaplarında karışıklığa yer vermeyebilirler.

Satınalma metodu ne olursa olsun hala KOBİ’lerin kendi bütçelerini efektif kullanmaları için çeşitli yollar var. Gelin kısaca bunlardan söz edelim. “Girişimci ve KOBİ’lerin Problem Çözücüsü” isimli kitabında William Cohen “özel pazarlık ve indirim taktikleri” adı altında birkaç madde yayınlamıştı, isterseniz gelin onlara değinelim. Zira bu metodlar halihazırda pazarı domine etmek için yeterli bütçesi olmayan KOBİ’lerin bütçelerini efektif kullanmalarına yardımcı olabilir.

Peşin Ödeme ile Satınalma

Pek çok mecra peşin ödemelerde çok büyün indirimlere yahut ücretsiz reklam gösterimi jestlerinde bulunmayı kabul edecektir..

CPA ve CPL

Bazı yayıncılar performans bazlı reklamcılığı kabul edebilirler. Yani reklamlarınızın üzerinden kazanılan ücretten komisyon almayı talep ederek reklam yayını icin ücret talep etmezler.

Frekans İndirimi

Yayıncıların çoğu onlar için yüksek sayılabilecek bir meblağ harcamayı taahhüt ettiğinizde size ücretsiz envanter verecek veya reklam birim fiyatında indirime gideceklerdir.

Stand-by Oranları

Bazı KOBİ’ler yıl içerisinde büyük reklamverenlerin iptal edeceği kampanyalardan doğan boşlukları değerlendirmek adına yayıncılarla pazarlık yapabilirler. Sözleşmelerini bu şekilde imzalayabilirler.

Kullanılmayan veya Bölgesel Envanter

Amerika’dan büyük bir yayıncı Orta-Doğu trafiğini doğru değerlendiremiyor ve neredeyse bu trafik üzerinden hiç kazanamıyor olabilir. KOBİ’ler yayıncının doğru kullanamadığı bu trafiğe uygun fiyatla talip olup sezonluk veya yıllık anlaşmalar imzalayabilirler.

Barter

En eski pazarlık silahlarından biri de barter’dir. Alınan trafiğin bedelince yayıncıya hizmet veya ürün sağlayarak da başarılı bir kampanya yönetmiş olabilirsiniz.

Sezonluk İndirimler

Pek çok yayıncı, reklamverenlerinin bütçelerini harcama alışkanlıklarına bağlı olarak yılın belli dönemlerinde indirime gidebilir. Her sektör ve yayıncı için yılın bu dönemlerini bilirseniz pazarlık için eliniz kuvvetlenebilir.

Geniş Satınalma İndirimi

Bazı yayıncılar aynı anda birden fazla reklam pozisyonuna talip olan büyük reklamverenleri için farklı indirim olanakları sunabilirler. Yayıncıyı arkaplan, banner ve metin reklamlarıyla tamamen domine ediyorsanız, indirimi büyük ölçüde pazarlık sonra elde edebilirsiniz demektir. Yayıncılar sadık müşterilerini kaybetmek istemezler.

Kendi Ajansını Kurmak

KOBİ eğer yıllık bir milyon TL üzerinde dijital reklam harcaması yapıyorsa kendi dijital medya planlama ajansını kurarak ajansların faydalandığı indirimlerden faydalanmak üzere hareket edebilir.

Elbette tüm bu örnekleri vermemizin sebebi en ucuz reklam ürününün satın alınmasına yönlendirmek değil. Marka hedef kitlesine en doğru şekilde ve en doğru zamanda dokunabildiği yayıncıları tercih etmelidir, fiyat karşılaştırması ikinci adımdır. Hiç işinize yaramayacak bir kitleyi sadece sentler ödeyerek sitenize getirebilirsiniz fakat bunun size hiçte sağlıklı geri-dönüşleri olmayacaktır.

Örneğin; kredi kartıyla, son kullanıcı olarak Facebook ve Google’dan reklam satınalması yaptığınızda bu yayıncılara yaptığınız ödemeler aşağıdaki şekilde size faturalandırılacaktır. 

Örnek Facebook Faturası

ornek-facebook-faturasi

Örnek Google Faturası

ornek-google-faturasi

Bu bölümde ne öğrendik?

Bu bölümde hangi yollarla satınalma yapabileceğimizi ve bütçemizi bir pazarlık unsuru olarak kullanabileceğimizi öğrendik.

Eğer birincil olarak en pahalı reklam kanallarında yer alamıyorsak diğer reklam ürünlerini ve alanlarını kullanarak yayıncılarla ilişkimizi sürdürebileceğimizi ve geri dönüşlerimizi arttırabileceğimizi öğrendik. Yüklü miktarda yaptığımız satınalmalarda yayıncılardan bir takım jestler bekleyebileceğimizi ve bu jestlerle kampanya hedeflerimize daha fazla yaklaşabileceğimizi gördük.

Author

Bir internet sakini. Sırasıyla Kullanıcı Deneyimi Tasarımcısı, Proje Yöneticisi, Yönetici Asistan ve Birim Yöneticisi olarak farklı şirketlerde çalıştı. Zaman içinde tanıştığı değerli arkadaşlarını comTalks'ta toplayarak buradaki ekibin bir araya gelmesine vesile oldu. Öğrenmekten ve paylaşmaktan hep büyük keyif aldı. 2011 yılında İnternette Reklam Rehberi kitabını (www.internettereklamrehberi.com) yazdı. Beş yıl kendi şirketiyle dijital medya planlama ve iş geliştirme hizmetleri verdikten sonra Crossover'da Türkiye Genel Müdürü olarak çalışmaya başladı.

One comment

Bir Cevap Yazın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

comTalks yazılarını ve gelişmelerini ilk sen duymak istiyorsan e-posta adresinle bültene üye olabilirsin. Asla spam yapmayız.
TwitterFacebookGoogle+