EDIT: Yazımızdan sonra TRT adına Göksun Ünlü ve Semih Kara bizimle iletişime geçti. Kendileri dışında yapıldığını defaatle belirttikleri bu haksız kazanç durumunun ortadan kaldırılması için gerekli başvuruları AddMeFast’e yaptıklarına dair bilgiler gönderdiler, o bilgileri aşağıda yayınlayarak konuyu ÇÖZÜLDÜ ibaresiyle düzenliyoruz. Sektördeki herkesin kaliteli içerik ve gerçek trafiğe odaklanmasının hepimizin ortak çıkarı olduğunu düşünüyoruz.

EDIT 2: Az önce TRT tarafı konuyla ilgili kendileri adına haberleri olmaksızın işlem yapan her kimse haklarında gerekli hukuki mücadeleyi başlattıklarını da bildirdiler.

Screen Shot 2014-06-24 at 17.04.02


Profesyonel kariyerin etkileneceğini düşündüğü için isminin açıklanmasını istemeyen bir okurumuz tarafından bize gönderilen ekran görüntüsünde net şekilde görüldüğü üzere. TRTTürk web sitesi trafiğini Adsense gibi büyük reklam kaynaklarının kesin bir dille yasakladığı AddMeFast’ten sağlıyor. Dilerseniz AddMeFast’in tam olarak ne olduğuyla ilgili kısa bir bilgi verelim.

trt-fake-traffic

AddMeFast Nedir?

AddMeFast fake ziyaretçi kazanmak için katılabileceğiniz bir networktür. Instagram, Twitter, Youtube, Linkedin ve bunun gibi pek çok platform üzerinde fake takipçi ve hatta direkt web sitesi ziyaretçisi kazanabilirsiniz. Sistem bir nevi fake hareketler için pazaryeri olarak faliyet gösteriyor. Belirli ücretler karşılığında sitenize milyonlarca fake ziyaretçi aktarmanız mümkün bu sayede.

Peki bunun reklamverenler açısından ne gibi zararları olabilir? İsterseniz listeleyelim;

  1. Yayında olan kampanya performansı fake ziyaretçiler sebebiyle tamamen düşer.
  2. AddMeFast sistemi ziyaretçinin 20 saniye sitede kalmasını zorunlu kıldığı için fake ziyaretçiyi ayırd etmek teknik olarak zorlaşır.
  3. Mecra ziyaretçisi arttıyor gibi göründüğü için çok güvenilir olmasa dahi sektörün göz ucuyla baktığı Alexa gibi sıralamalarda web sitesi tırmanışa geçer. Bu da medya planlamacıyı yanıltabilir

Peki bu neden yapılıyor olabilir?

  1. İşgüzar bir TRT çalışanı hedeflerini kolay yoldan yakalamak istiyor olabilir.
  2. TRT Türk yöneticileri bazı haber veya haberlerin okunma sayılarını yüksek göstermek istiyor olabilir.
  3. TRT Türk web sitesinin reklamlarını satmakla görevli kişi veya kurum haksız kazanç elde etmek istiyor olabilir.

Bizim üzerimize düşen bu konuya yer vermekti, yazının sonuna gelirken comTalks ekibi olarak içerik kalitesine odaklanılmasını TRT Türk web sitesini yöneten ekibe tavsiye ederiz. Haber sektörünün dijital alanda çok çetin bir rekabet içinde olduğunu biliyoruz. Fakat bunun doğru bir yol olmadığı aşikar.