Facebook’ta uzun zamandır kullanılmakta olan paylaşılan içeriğin kaç kişiye eriştiği bilgisi ne yazıkki Twitter tarafından kullanıcıya sağlanmıyordu. Atılan tweetlerin kaç kişiye eriştiğini göremiyorduk ve RT ve FAV rakamlarıyla tweetlerimizi değerlendiriyorduk. Fakat artık Twitter’da da yeni bir dönem başlıyor ve Twitter analitik servisini tüm kullanıcılara sunuyor.

 

Önceden sadece onaylı kullanıcılar, TwitterCard kullanıcıları ve reklamveren hesaplara açık olan analitik özelliğini Twitter önce İngilizce, Fransızca, Japonca ve İspanyolca tweet atan kullanıcılara açtığını duyurdu. Twitter’ın yeni analytics panelinde kaç kişinin tweetlerinizi görüntülediğini, tweetlerinizle etkileşime girdiğini, tweetlerinizdeki linklere tıkladığını görebiliyorsunuz. Ayrıca sadece gün bazlı olarak değil, aylara göre değişimlerini de inceleyip verileri bilgisayarınıza indirebiliyorsunuz.

Twitter-Analytics

Twitter’ın belirttiğinin aksine Türkçe dilde kullandığım Twitter hesabımdan da analytics paneline erişip, biraz önce attığım tweetin engagement değerlerini görebiliyorum. Twitter bu özelliği ile bence biraz geç kaldı. Sosyal medyanın önemi “ölçümlenebilir” olmasıyken, atılan tweetlerin kaç kişiye eriştiğini ölçümleyememek hem markalar için, hem sosyal medya hizmeti veren ajanslar için afaki kalan bir konu oluyordu.

Analytics özelliğini denemek için Twitter hesabınız 14 gündür açıksa bu adresi ziyaret edebilirsiniz.