IMG_2717
Başlarda sadece günlük hayatımızı,fotoğraflarımızı ve etkinliklerimizi gözler önüne serdiğimiz İnstagram, şimdilerde gerek markalar gerekse girişimler için çok yüksek bir ticaret aracı haline geldi. Bu aracı başarılı olarak kullanmak da biz kullanıcıların elinde.İşte İnstagram’ı ticaret amaçlı ve pazarlama aracı olarak etkin şekilde kullanmanın 5 kolay yolu.

1-) Doğru ve Etkin Takipçi Kitlesini Bulun

Her ürünün alıcısı farklı olduğundan ürüne göre hitap ettiği kitle de farklılık göstermekte. Öncelikle ulaşmak istediğimiz kitleyi bulmalı, ardından kurguladığımız reklam ve tanıtım çalışmalarıyla belirlediğimiz kitleye ulaşmalıyız.

2-) Web sitenizle Kurumsallığınızı Ön Plana Çıkarın

İnstagram’da özellikle şirket kurmadan ticaret yapan birçok kullanıcı mevcut.Bu kullanıcılar arasından bir şekilde sıyrılıp öne çıkmak gerekli olacaktır. Bunun için ise kurumsal kimlik oluşturmak büyük önem teşkil ediyor. İnstagram üzerinden ürün alacak kullanıcı üzerinde güven oluşturmak adına,hesabınızın yanında bir web sitesi veya e-ticaret sitesinin bulunması acemi görünmemek ve güven açısından önem teşkil eder.

3-) Müşteri Memnuniyetlerinizi Duyurun

Müşterinin güven duyması için referans da oldukça önemli bir etken. Ürününüzü daha önce kullanmış ve memnun kalmış kullanıcıların çeşitli pozitif yorumlarını referans olması adına paylaşabilirsiniz.

4-) Kampanyalar Yapın ve Duyurun

Belli bir takipçi kitlesine ulaştıktan sknra takipçilerinize sunacağınız kampanyalar onları satın almaya teşvik edecektir. Öyle ki; satın almak aklında olmayan bir ürün dahi olsa ilgi çekici kampanya sayesinde takipçinin aklını çelecektir. Kampanyayı öne çıkaran hashtag ve filtreler kullanıp ve hikaye üzerinden detayları bildirmek daha cok insana duyurulmasına ve ilgi cekmesine yardımcı olacaktır

5-) Müşterilerle Etkili İletişim Kurun

Doğru,etkin takipçi topluluğu oluştuğunda müşterilerden sıklıkla ürünler ve paylaşımlarla ilgili sorular gelmeye başlayacaktır. Kullanıcı sorular sorduğunda hızlı ve tatmin edici cevap vermek, müşterilerle stabil cümlelerden uzak,özel bir iletişim kurmak müşteri üzerinde olumlu bir etki bırakacaktır.

Toplamda 700 milyon kullanıcıya ulaştığı bilinen İnstagram’ın 1 buçuk milyon’u geçkin işletme profiline sahip olduğu ve kullanıcıların %80’inin bir İşletme’yi takip ettiği biliniyor. Bu oranın hızla büyüyen bir sosyal ağ olan İnstagram’da giderek artması bekleniyor.