IAB Türkiye geçtiğimiz gün bir araştırma yayınladı. Kasım 2010 verilerine dayanarak geliştirilen raporda bazı önemli ayrıntılar mevcut. Raporu hazırlayan IAB Türkiye Yönetim Kurulu Üyesi ve Teknik Komite Başkanı Oya Öneş Yaşayan’a teşekkür ederek başlayalım. Böylesi verilere comTalks’ta yer vermeden yapamazdık.

Öncelikle araştırmadaki veri kaynağının teknik detayı ile ilgili biraz daha bilgi alabilsek daha doğru olurdu. Veri nasıl ve nerelerden toplandı ve nasıl işlendi gibi bilgiler araştırma verilerini yorumlamayı kolaylaştırabilirdi.

Türk internet kullanıcılarının %84‘üne eriştiğini iddia eden araştırmaya göre Türkiye’de 24m internet kullanıcısı var ve bu internet kullanıcılarının cinsiyet kırılımı %43 Kadın , %57 Erkek şeklinde.

Araştırmaya göre bu 24m internet kullanıcısının %22‘si 12-17 yaş aralığında, %26‘sı 18-24 yaş aralığında, %27‘si 25-34 yaş aralığında, %15‘i 35-44  yaş aralığını doldururken, %8 45-54 yaşlarında ve %4‘ü 55 yaşının üzerinde

Söz konusu 24m internet kullanıcısının %86‘sı her gün internete giriyormuş, %13‘ü ise haftada sadece birkaç kez internet kullanıyormuş, haftada bir internet kullananların oranı %0,62 ayda birkaç kez kullananların oranı %0,27 ve ayda yalnızca bir kullananların oranı ise %0,14 müş. Aslında bu tablo Türkiye’nin nicin cazip bir pazar olduğunun net bir göstergesi.

Araştırmaya göre Türkiye’deki internet kullanıcılarının %30‘u İlkokul, %25‘i Ortaokul , %30‘u Lise, %15‘i ise Üniversite ve üstü eğitim seviyesine sahip.

24m İnternet kullanıcısının %32‘si mobil internet de kullanırken geri kalan %68‘lik kısım henüz mobil internet kullanmıyormuş.

Çok ilgimi çeken bir başka istatistik ise 24m internet kullanıcısından sadece 875.297‘sinin online alışveriş yapıyor olması.

Bu veriler üzerine yapılacak binlerce yorum geliyor aklıma, ancak sizlerin de çıkarımlarıyla konuyu zenginleştirmek, bakamadığımız açılardan da bakabilmek isteriz.

comTalks’un bu haftaki paylaşımlarını sizlere anımsatarak aranızdan ayrılıyorum, iyi haftasonları efendim.