Dur durak bilmeyen, son sürat yolunda ilerleyen tekonoloji; gerek günlük yaşantımızda, gerekse alışkanlıklarımızda çeştli değişikliklere gitmemize neden oluyor, özellikle büyüklere “Hey gidi günler hey, bizim zamanımızda böyle miydi?” dedirttirmeden geri kalmıyor. Apple’ın iPad ile başlattığı tablet akımı ve diğer üreticilerin de bu akıma kendilerini kaptırması sonucu piyasada her çeşit ve her kesime uygun tabletler bulunmakta, yediden yetmişe herkes bunu kullanabilmekte ve hatta çeşitli projelerle okul sıralarını işgal edebilmekte!

Nielsen’in yaptığı araştırma, çocukların tablete bakışı, tabletten ne şekilde istifade ettiklerini ortaya koyar nitelikte. Bu araştırma sonucu çıkan verileri blogunda da paylaşan Nielsen’in araştırmasına göre 2011’in 4. çeyreğinde hem çocuklu -12 yaş ve altı- hem de  tabletli ailelerin sayısı, bir önceki çeyreğe göre %9’luk artış sağlamış, bu ailelerin %70’i, tabletlerini çocuklarıyla da paylaşıyor.

Ayrıca bu ailelerin çocuklarının:

– %77’i oyun indirmek ve oynamak,

– %57’si eğitim gereksinimlerini karşılamak,

-%55’i seyahat esnasında eğlenmek,

– %43’ü TV filmleri, şovları ve dizilerini izlemek,

-%41’i dışarıda yemek ve etkinlikler,

-%13’ü ise aileleri ve arkadaşlarıyla sohbet etmek için kullandığı görülüyor.

Tablet üreticilerinin gelecek stratejilerine ışık tutabilecek bu araştırmadan kısaca tabletlerin çocuların gözünde bir eğlence aracı, sanal bir bakıcı -belki de sanal bir arkadaş- olduğu sonucuna varabiliriz.

 

Not-1: Aramıza geri dönen arkadaşlara “Aramıza tekrar hoş geldin!” diyorum.

Not-2: Başta Ruby ve Rails programcıları olmak üzere programcılıkla ilgilenen bütün arkadaşları RailsArena -24-27 Şubat 2012- yarışmasına bekliyoruz. Katılmak isteyip henüz başvurmamış arkadaşlar 22 Şubat 2012’e kadar buradan başvurabilirler. Yarışmacılardan biri oalrak, başarı dilekleriniz için şimdiden teşekkür ederim!

Not-3: Nielsen’in yapmış olduğu başka bir araştırmada en çok hatırlanan ve sevilen SuperBowl’12 reklamının 30 sn.’lik videosunu aşağıdan izleyebilirsiniz: