Facebook oyunları da klasik tarayıcı tabanlı oyunlar gibi “Free to Play” olarak ilerliyor. Prensip olarak oyunu oynamak ücretsiz ama hedef sanal eşyalar ile bir gelir modeli oluşturmak.

Oyun geliştiricileri bu modelden şöyle bir kazanç bekleyebilirler: Aylık aktif kullanıcıların (MAU) %20’si oyununuzu hergün ziyaret ediyor. Bu günlük kullanıcıların (DAU) yaklaşık %3-5’i ortalama 10 ila 20$ arası sanal eşyalara harcama yapıyor. Böylelikle günlük aktif kullanıcı başına 0,50$, aylık aktif kullanıcı başına ise 0,10$ düşüyor. Tabiki bu olay gerçekten sadece Virtaul Goods modeline odaklanmış oyunlar için geçerli.

Hemen bir hesap yapacak olursak: Aylık aktif kullanıcı sayısı 5 milyon ve günlük aktif kullanıcı sayısı 1 milyon olan bir Facebook oyunundan ortalama gelir beklentiniz aylık 500.000$ olabilir.

Bu gelir modeli oyuncunun oyunu kişiselleştirmesini ve oyun içindeki davranışı etkiler. Sanal Ürünler kendilerini üç kategoriye ayırır.

Functional Goods: Bu ürünler oyuncuya oyun içinde avatajlar sağlar. Power-Up’s veya diğer destekleyici ürünler O’nun oyunda daha rahat hareket edebilmesini ve diğer oyunculara karşı daha iyi “savaşabilmesini” sağlar.

Decorative Items: Bu ürünler oyuncuya özel bir avatanj sağlamaz, fakat oyuncunun oyun içerisinde kendini daha iyi ifade etmesine yardımcı olur. Dekoratif ürünler örneğin oyunda kullandığınız eşyalar veya kendi oluşturduğunuz avatarlar olabilir.

Consumables: Fonksiyonel ürünler gibi burada da oyuncuya oyun içinde çeşitli avantajlar sunuluyor. Fakat adından da anlaşılacağı gibi Consumables ürünler sadece belirli bir zaman dilimi içinde tüketiliyor. Örneğin enerji içecekleri.

Önümüzdeki hafta .comTalks’da globalleşmedeki ilk adımları paylaşıyor olacağım.