Geleneksel pazarlama tekniklerinden kopamıyor ve anlık olaylara verdiğiniz tepkilerle markanız adına  bir dil geliştirmeyi inatla reddediyorsanız kesinlikle yanlış yoldasınız. Artık zamanın olduğu gibi pazarlamanın da geleneksel kalıba sığmadığını ve her şeyi göz açıp kapama süresinde tükettiğimizi düşünürsek bu tüketim çağına “içerik” başlığını da çok rahat ekleyebiliriz. Markanın zamanın ruhuna içerikleriyle ayak uydurması, anlık olayları eş zamanlı olarak değerlendirip kendi mecralarında konuşabilmesi en akılda kalıcı işlere imza atmalarını sağlıyor ve bu içerikler sosyal medya üzerinden tahmin edemeyeceğiniz boyutta yayılabiliyor.

Peki nedir bu Real Time Marketing ya da Türkçe’leştirilmiş adıyla “Gerçek Zamanlı Pazarlama” taktiği? Real Time Marketing üniformalı tanımıyla “güncel refleks oluşturma” olarak tanımlansa da casual tanımıyla “anlık olarak değişen kullanıcı davranışını o an yakalayan ve kullanıcıyı markayla etkileşime geçmeye yönlendirecek zekice kurgulanmış ya da refleks olarak gerçekleştirilmiş içerikler bütünü” olarak açıklanabilir. Real Time Marketing’de ana etmen “zaman” olarak ele alınırken, yardımcı ve olmazsa olmaz diğer etmenler mekan, zeka ve yenilikçi bir tutum. Güncel olaylarla ilişkili  içerik veya reaksiyon alabileceğinizi düşündüğünüz reklam stratejisi hangi mecraya uygunsa o mecrada yer almak en sağlıklı biçimi olarak kabul edilebilir. Anlık akış kaynağı olması ve #hashtag’ler ile kullanıcılara daha kolay erişilebiliyor olması sebebiyle genellikle Twitter Real Time Marketing’in kankası olarak görülüp eş zamanlı gerçekleşen projeler bu mecra üzerinden yürütülüyor.

Son dönemde Türkiye’de de örneklerinin artmasıyla mutlu olduğumuz ve gıpta ile bakarak izlediğimiz Real Time Marketing zekasına sahip markaların işlerini sizler için derledik. Elbette yurtdışı örneklerinden çocuklarımıza kadar anlatmaktan çekinmeyeceğimiz güzel işleri de eklemeyi unutmadık!

Biliyoruz duymaktan bıktınız ama korkmayın, işe Oreo’nun Super Bowl olayıyla başlamayacağız 🙂 O gerçekten yıllarca anlatmakla bitmeyecek ve Real Time Marketing hayaletinin her dolaştığı muhabbet arasına gizlice sızabilecek türden bir başarıydı. Ona daha önce “Yoksa Sizin Markanız Hala Asosyal mi?” yazımızda paylaşmıştık.

Sosyal Medya’da Öngörü Önemlidir!

JeansLab: “Oğlum, Bak Git!” 

Türkiye’de yapılan güzel işlerden biriydi vakti zamanında Blab’ın Jeanslab’e yaptığı “Oğlum, bak git!” işi. Beybin Esen olayın nasıl geliştiğini anlattığı bir söyleşisinde sabah videoyu izlediklerini ve henüz virale dönüşmeden videonun paylaşım rekorlarını kıracağını sezmiş olduklarından bahsetmişti. Bu güzel öngörüyü de JeansLab ile değerlendirip aşağıdaki görseli hazırlamışlar.

 

Reaksiyon Alınabilecek Bir Strateji

Avea inTouch2: #Aranıyor!

Avea geçtiğimiz sene gerçekleştirdiği inTouch2 lansmanını Twitter’a da taşıyıp Real Time Marketing’in hakkını veren yerli markalardan oldu. Düzenlediği etkinlikle insanların neden Avea inTouch2’ye sahip olmak istediğini belirten tweetlerini paylaşmalarını istemişlerdi ve 81 ilde engagement yaratmışlardı ve kullanıcılara inTouch2 hediye etmişlerdi. Eş zamanlı olarak kendi gönderdikleri tweetleriyle de kazanan şehrin üzerini çizerek takipçileriyle paylaştılar. Avea’nın bu projesi Türkiye’de bir ilki gerçekleştirdi ve hem olumlu mesajlardan kopmayarak hem de çok yüksek bir engagement elde ederek 20 saat TT listesinde kalan ilk marka oldu.

Projenin detaylarına aşağıdaki infografikten ulaşabilirsiniz.

 

 

Güncel Refleks Oluşturma

“Anlayamazsınız!”

Biliyorum, bu konudan çok sıkılmış olabilirsiniz ve çok fazla markanın “Anlayamazsınız!” içeriklerine maruz kalmış olabilirsiniz. Her türlü gündeme oturan ve markaların mükemmel bir zekayla sahiplendiği olaylardan birisiydi “Anlayamazsınız!” içerikleri. Çok fazla marka konuyu sahiplediği için benim en beğendiğimi paylaşacağım sizinle. Görsel yok, herhangi bir kasma çalışması yok; gayet cool bir şekilde gelen pasa en güzel vuruşu bence Durex yaptı.

 

Markayla İlişkilendirme

Magnum’dan 86. Oscar Töreni Çıkartması

Dünya gündemindeki bir olayın sahiplenilmesiyle Magnum real time marketing açlığımıza koşar adımlarla yetişen marka oldu. 86. Oscar Töreni boyunca attığı tweetlerle hem Oscar’ı o an programı izleyen hedef kitlesine kaliteli içerikler sunarak sahiplendi hem de gerçek zamanlı gelişen ve devam eden bir olayı marka ile bütünleştirdi. Magnum’dan gelen gecenin son tweet’i şu şekildeydi:

 

Stella’dan Can Çektiren bir “Congratulations!”

Belçika bira markası olan Stella Artois, Oscar Töreni sırasında “En İyi Yardımcı Erkek Oyuncu Ödülü”nü aldıktan sonra bir “Tebrikler!” tweet’i attı.

İlerleyen günlerde etkili bir Real Time Marketing çalışmasının nasıl olduğunu ve nelere dikkat edilebileceğini sizlerle paylaşacağım. Eğer aklınıza yurtiçinden ve yurtdışından Real Time Marketing örnekleri gelirse bizimle paylaşabilirsiniz, yorumlarınızı bekliyoruz!