126,648,539 paylaşıma ulaşan #selfie furyasına, artık markaların göz yumması oldukça imkansız. Özçekim olarak hayatımızda yer etmeye çalışan selfie’nin yeni adını ne kadar içselleştirdik bilinmez. Ama bizim için hala #selfie olan özçekim, markaların reklam kapılarını aralıyor.

Markaların selfie’yi kullanmayı tercih etmelerinde bilinirliliklerini artırmak, ekran önü dışında yeni materyallerin paylaşılmasını sağlayarak yeni kaynaklar oluşturmak, tüm dünyanın peşinden gittiği furyadan nasiplenerek akıllıca yeni ürünlerin tanıtımını bu yolla yapmak, marka yönetimi yaparken sahip olunan tüm sosyal medya mecralarından yeni hedef kitlelerini haberdar etmek gibi nedenleri bulunuyor.

Bu nedenlere dayanarak markaların #selfie üzerine hazırladıkları sosyal medya kampanyaları akıllıca bir çalışma gibi gözüküyor. Doğru brief ve selfie’nin dahil olduğu akıllıca hazırlanmış bir proje markayı bulunduğu noktadan ileriye götürmeye yarayabilir. Bu esnada markanın doğru bir dijital ajansla çalışması, ajansa doğru brief’ler vermesi oldukça önemli. Markanın kendini en iyi şekilde anlatması ve ajansın markayı en doğru şekilde anlaması başarılı projelerin ortaya çıkması için en önemli anahtar. Bu nedenle itinalı çalışmanın ardından kullanılacak kolay ama kalıcı #selfie projeleri ya da özçekim de diyebiliriz, doğru hedefe ulaştıracaktır.

the-rise-of-self-photo-selfie-infographic

Selfie ile markaların daha bilinir hale gelmesi;

Sosyal medya mecralarının dijital pazarlama adımlarını her geçen gün ilerleterek sürdüren markalar, dijital dünyada hayata geçen tüm yenilikleri kullanmaya özen gösteriyor. Son yıllarda yeni medyanın varlığını kanıtlaması pazarlama fikirlerinde yeni oluşumların zorunlu hale gelmesini sağladı. Son günlerde her yerde rastladığımız selfie paylaşımları, markalarında yeni stratejiler geliştirerek kullandığı yöntemlerden biri oldu.  126,648,539 ve her an atmaya devam edecek bu hedef kitleyi markaların gözardı etmesi pek doğru olmaz. Bu nedenle ajanslar da bu yönde kreatif çalışmalara imza atmaktan geri durmuyor.

Ünlü isimlerin ve markaların kamera arkası görüntüleriyle selfie’ye dahil olması;

Markalar sosyal medya mecralarının hemen hemen hepsinde yer almak için ellerinden geleni yapıyor. Artık sosyal medyada takipçileriyle yüksek oranda etkileşim içinde olan markalar, yerini sağlamlaştırmaya başladı. Markaların çalışma ortamları, çalışanları, çektikleri reklam filmleri, sosyal medyaya özgü paylaşımlar, kullanıcılarla birebir iletişimde olmaları, ürün tanıtımları, kamera arkası görüntüleri takipçiler tarafından daha da fazla ilgi çekici hale geliyor. Kullanıcılar bu sayede eğlenceli paylaşımlarla ilgili beklentiye giriyor. sosyal medya hesaplarında çoğunlukla yaptıkları bir paylaşım türü de etkinlik ve reklam filmlerinin kamera arkası görüntüleri. Bu sayede takipçilerinizle paylaşacağınız fotoğraflar, örneğin ünlü bir ismin ürününüzü tanıttığı selfie’ler yeni pazarlama stratejileri arasında yerini kolaylıkla alabilir. Elinizi çabuk tutun!