1. İstanbul Gaming Meet

Öncelikle yazıma başlaman önce geçtiğimiz hafta katıldığım çok keyifli bir etkinliğe katıldım. Online oyun meraklılarının ilk kez bir araya geldiği İstanbulGamingMeet çok çekirdek fakat keyifli bir grupla gerçekleştirildi ve ikinci etkinlik için sözleşerek ayrıldık. comTalks olarak İstanbul Gaming Meet’i destekliyor ve ekipten arkadaşlarımızla bundan sonra aktif katılım göstereceğiz. Gaming’e bir iş olarak bakan arkadaşlarımızı da bekleriz.

Geçtiğimiz günlerde denk geldiğim bir yazı dizisi bu hafta comTalks’ta başlayan bir seri yarattı. Susan Weinschenk’in ilginç tespitleri ile ilgili konuşmak istiyorum birkaç hafta. Penisilvanya Üniversitesinde psikoloji alanında doktora yapmış olan Weinschenk zaman içinde psikoloji bilimini iş alanlarına uygulamada uzmanlaşmış. Weinschenk’in çalışmalarını farklı kaynaklarla irdelemeye çalışıp kendi yorumumla aktaracağım.

Bu yazı dizisinde online proje geliştirirken kitlenizle ilgili bilmeniz ve dikkatle uygulamanız gereken birtakım prensiplerden söz edeceğiz.

1) Tek seferde yalnızca 3-4 başlık algılayabilirsiniz

Daha önceleri yapılan bir araştırmada insanların bir bakışta internet sitesinde 5 ila 9 arasında farklı materyali algılayabileceğini iddia edilmiş. Fakat sonraki deneyler eğer ekstra efor sarfetmezlerse yetişkin bireylerin bir seferde yalnızca 3-4 öğe algılayıp sonraki 20 saniye boyunca hatırlayabileceklerini fakat sonra unutacaklarını ortaya koymuş.

Daha ilginç olansa bireylerin maksimum 3-4 öğe arasından kararlı seçimler yapabildiklerini ortaya koymuş. Bu şu demek;

  1. Eğer bir proje yönetiyorsanız sıradan bir kullanıcı olarak beni vurmak için atabileceğiniz maksimum 4 kurşununuz var.
  2. Ben web sitenizi ziyaret ettiğimde eğer bana doğru faydayı gösteremezseniz siteniz aklımda 20 saniye kalip beynimin çöplüğüne doğru uzun bir yolculuğa başlayacak.
  3. Projenizde beni sık sık seçim yapmak zorunda bırakmamalısınız. Eğer bunu yapmak zorundaysanız bile seçenek sayısı 4’ü geçmemeli. Görünüşe göre aklım karışıyor.

2) Neden çiğ renkler bir arada kullanılmamalı?

Tasarladığınız ve yönettiğiniz işlerde tam kırmızı ve tam mavi renkler bir arada kullanılmamalıdır. İnsan gözünün renkler arasındaki ayrımı yapmakta zorlandığı case’ler birkaç renkte daha görülebilir. Okurların, takipçilerin işlerinizi takip edememe sorununa akademide chromostereopsis deniyormuş.

3) Niçin yemek, seks ve tehlikeye tepkisiz kalamayız?

Weinschenk’in sorusu trafikte kazanın yanından geçerken niçin yavaşlarız? Esasen bu soru diğer üç tezi de destekliyor. İstisnalar omlakla beraber çok büyük bir çoğunluğumuz “yaşlı beyin” denen temel düşünce sistemimiz sayesinde tehlike, yemek ve seks konularında savunmasızız. Zaten gündeme baktığımızda markaların bu temel özellikleri nasıl ustaca kullandığını kolayca görebiliriz. Nispeten en ilkel olan bu parçamız temel sorularla olayları direkt yargılıyor. “Cinsel bir çağrışımı var mı?” , “Beni öldürecek mi?” , “Bunu yemeli miyim?” gibi temel sorular.

Bu hafta comTalks yazlarları neler sundu?