Akıllı Telefon & PC’de Farklı Boyut: Bu Elbise Ne Renk?

Akıllı Telefon & PC’de Farklı Boyut: Bu Elbise Ne Renk?

Son günlerin tartışılan konusu: What Color Is This Goddamn Dress?

İnsanlar bu konu hakkında ikiye bölünmüş durumda. Biz bu yazıyı yazarken 117.2k kişi Gold and White derken, sadece 37.6k kişi Blue and Black demiş. Doğru cevabın ne olduğuna değinmeden önce (eğer hala öğrenmediyseniz) birkaç istatistik paylaşalım:

smartphone&pc

Geçtiğimiz yıl CNN Money’de paylaşılan bir habere göre Ocak 2014’te Amerika’da ilk kez bilgisayardan internete bağlanma oranı akıllı telefon ve tablet app’lerinden internete bağlanma oranından geride kaldı. Habere göre %47 oranında akıllı telefon app’lerinden trafik gelirken, %8 oranında da mobil tarayıcılar trafik aldı ve PC’den gelen trafik ise %45 ile geride kalmış oldu. Bu haberin üzerinden 1 yıl geçtiği düşünülürse eminim ki bu sayı artmaya devam etmiştir ve şuan aradaki yüzdelik fark hızla açılmaktadır.

İnsanları ikiye ayıran elbise konusuna dönecek olursak; akıllı telefonlar ve bilgisayarlar arasındaki gözle görülür renk farkını ise hepimiz farketmişizdir. iPhone’umuzda mükemmel app’lerle güzelleştirdiğimiz o filtreli fotoğraf çoğu zaman PC’den baktığınızda o kadar canlı ya da o kadar güzel renklerde gözükmez. Şuanda ankete katılanların %76’sı White and Gold cevabını verirken sadece %24’ü doğru cevap olan Black and Blue demiş durumda.

Eğer sizce elbise White and Gold ise bir de PC’nizden renkleri kontrol etmenizi öneririz :) Ayrıca eğer markanızı hala mobile uyumlu bir şekilde tüketicinize sunamıyorsanız kaybınızın ne kadar büyük olduğunu hayal etmek istemeyebilirsiniz. Yukarıdaki veriyle anket sonuçlarını karşılaştırdığımızda ortaya çıkan sonuca bakarsak insanlar smartphone ekranının gösterdiği renklerle dünyanı görüyor. Smartphone ve tablet kullanımı hala PC’nin önünde ve artık PC’nin smartphone’u yakalaması ciddi anlamda zor gözüküyor…

Author

Ankara'da doğdu, büyüdü, Konya'da okudu, en sonunda İstanbul'da boğulma kararı aldı. Fotoğraf çeker, yazar, okur, blogger. Daha önce Ankara'da ve Konya'da çeşitli reklam ajanslarında Copywriter ve Social Media Specialist olarak, bir markada Assistant Brand Manager olarak çalıştı. Commodore Digital Media'da Copywriter olarak çalışmaya başlamasıyla comTalks ailesine katıldı. Dijitalin tüm nimetlerinden faydalanmaya bayılır, hemen hemen her mecrada profili vardır. Seyahat tutkunudur ve İstanbul'a aşkla bağlıdır.

Bir Cevap Yazın

comTalks yazılarını ve gelişmelerini ilk sen duymak istiyorsan e-posta adresinle bültene üye olabilirsin. Asla spam yapmayız.
TwitterFacebookGoogle+